X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

WYJĄTKOWE KONCERTY Z OKAZJI 83. URODZIN RADIOWEJ DWÓJKI

Środa, 26 lutego 2020

1 marca Program 2 Polskiego Radia obchodzi 83. urodziny, które będzie świętować w koncertowym stylu. W Studiu im. Witolda Lutosławskiego odbędą się trzy wyjątkowe koncerty, na które Dwójka zaprasza wszystkich przyjaciół. 

Dla tych, którzy nie będą mogli posłuchać na żywo Marcina Maseckiego, Royal String Quartet, Wacława Zimpela i Huberta Zemlera z zespołem, Program 2 przygotował transmisje urodzinowych wydarzeń.

 W tym roku świętujemy na dwóch koncertach. Bez pompy i celebry. Wybieramy muzykę oraz spotkania z naszymi ulubionymi artystami. I z Państwem – wiernymi słuchaczami  – mówią dziennikarze radiowej Dwójki, którzy przygotowali specjalny, urodzinowy program koncertowy. 

W sobotę 29 lutego w Studiu im. W. Lutosławskiego zabrzmi utwór Fortepian i kwartet smyczkowy amerykańskiego kompozytora Mortona Feldmana. To muzyka zawieszona w czasie, kontemplacyjna, wciągająca, niedająca słuchaczowi nawet chwili wytchnienia. Kompozycja z 1985 roku napisana tuż przed śmiercią Feldmana jest rodzajem intelektualnego procesu – gry: wybrzmiewania, wsłuchiwania się, zatrzymania. – Niektóre ustępy to sprawdzian dla cierpliwości słuchacza – jak długo można znosić powtarzanie tego samego dźwięku lub półtonu? – pisał krytyk Alex Ross. Utwór ten zagrają Marcin Masecki (fortepian; na zdjęciu) oraz kwartet smyczkowy Royal String Quartet. A w prologu Marcin Masecki wykona kompozycje Eryka Satiego. Początek koncertu i transmisji o godz. 20.00.

W niedzielę 1 marca w Studiu im. Witolda Lutosławskiego zabrzmi Music for Airports(Muzyka dla portów lotniczych) Briana Eno. Historia tego utworu jest niezwykła – w pewien słoneczny poranek pod koniec 1977 roku Eno znalazł się na lotnisku w Kolonii. Niemal pusty Terminal 1 zafascynował go swą konstrukcją i sprowokował do pytania: Jaki rodzaj muzyki zabrzmiałby w tym miejscu najlepiej? – Powinna być taka, by łatwo można było ją przerywać (z powodu zapowiedzi), by brzmiała „ponad częstotliwością” ludzkich rozmów, by wtapiała się w zgiełk lotniska. I, co najważniejsze, powinna być powiązana z miejscem, w którym się znajdujemy (…). Bo przecież latamy, unosimy się w powietrzu i potajemnie flirtujemy ze śmiercią – zastanawiał się kompozytor. Eno swe pomysły przeniósł do studia – tworzył używając analogowych magnetofonów szpulowych. Ciął, skracał, kleił, zapętlał taśmę. W ten sposób nagrał manifest muzyki ambient – pierwszą prawdziwą płytę gatunku: „Ambient 1: Music for Airports” (1978).

W 1999 roku Muzyka dla portów lotniczych otrzymała drugie życie. Amerykański zespół Bang On A Can All Stars nagrał wersję rozpisaną na instrumenty – grupa wykonała ją na Warszawskiej Jesieni (1999) i Festiwalu Sacrum Profanum (2013). 1 marca zabrzmi opracowanie Evana Ziporyna (byłego członka Bang On A Can All Stars), a zagra je zespół znakomitych muzyków pod kierunkiem Huberta Zemlera. A w prologu, podobnie, jak dzień wcześniej, nestor muzyki ambient – Eryk Satie – tym razem zdekonstruowany przez Wacława Zimpela. 

Bilety do kupienia w sklepie Polskiego Radia, a zaproszenia do zdobycia na antenie Dwójki.

« wstecz